Аялал жуулчлалын салбарт орсон цагаасаа л фургон гэдэг машинтай ханилж, энэ машиныг замын итгэлт анд, найдвартай түнш гэж боддог хүний нэг л дээ. Яахав дуу шуу ихтэй , тоос шороо ордог, эйр кондишн байхгүй гээд гоочлох хүн мэр сэр таардаг л юм.
Сүүлийн жилүүдэд аялал жуулчлалын компаниуд жуулчин тээврийн хэрэгслүүддээ тавих шаардлагыг өндөрсгөж, түүнийгээ биелүүлэхийг тээвэрлэгчдээсээ шаардах болсон. Жил бүрийн хавар Авто Тээврийн газраас хийж буй үзлэг шалгалт, сургалтанд жолооч нараа хамруулсны үр дүнд тодорхой ахиц гарч байна.
Фургоныг зам дээр сэтэртэй болгон зогсоож шалгана. Тийм учраас жолооч нарын хариуцлага өндөрсөж, бараг но гаргахгүй болсон доо. Фургоныг мөнгөний машин гэж хардаг тул ямар нэг но олчих гээд үзэж тардаг нь тээвэрлэж яваа хүмүүст, жуулчдад тааламжгүй санагддаг. Жуулчин тээврийн бараг л 60 хувийг нуруундаа үүрдэг байх. Нарийн тоо баримт надад алга. Гэр баазын гадаа 10 машин зогсож байхад тэрний 6-7 нь фургон л байдаг.
Жуулчин тээвэрт фургоны хамгийн том өрсөлдөгч болсон машин нь японы Делика. Компаниуд өөрсдийн үзэмжээс, аяллын онцлогоос хамаарч энэ хоёр машины аль нэгийг сонгож аялалд явуулдаг. Делика ч хүч ихтэй, тавтай тухтай, боловч зорчиндын тоо цөөн, ачааны багтаамж муутай. Монгол орж байгаа нь насжилт ихтэй, монголын замд дуу шуу хурдан ордог, тэнхлэг дортой гээд сул талууд бий. Деликанд 5 хүн, фургонд 7 хүн сууна. Зорчигчдын тооны хамаарал нь аяллын үнэтэй шууд холбоотой байдаг. Хуваагдах зардал дээр зөрүү гардаг тул фургон сонгох нь элбэг.
За тэгээд аяллын үед машин эвдрэх тохиолдол их байдаг. Энэ тохиолдолд фургон машин хамгийн найдвартай тээврийн хэрэгсэл дээ. Сэлбэг нь Монгол орны аль ч өнцөгт байгаа айлын гаднаас олдохоос гадна, фургоны жолооч нар машинаа сайн мэддэг засварчид. Хөдөө айлын гадаа фургон машин байх нь элбэг. Хөдөөний хүмүүс ч элбээд засалцаад өгдөг сайн талтай. Ер нь монголчууд энэ машиныг гарын арван хуруу шигээ мэднэ дээ. Бусад тээврийн хэрэгсэл ийм байдалд орвол хот руу ярьж сэлбэг захиалахаас авхуулаад асуудал ундарна даа.
Миний бодлоор фургоны жолооч нар мэргэшсэн жолооч байдаг. Жолоодох ур чадвар сайтай. Сүүлийн жилүүдэд жолооны сургалт төгсөөд сайхан япон машин аваад жуулчин тээвэрт орж ирдэг залуус их бий. Тэд жуулчинд яаж үйлчилэх талаар ойлголт муутай, залхуу жолооч нар их бий. Харин фургоны жолооч нар маань олон жилийн турш аялал жуулчлалд нухлагдаж энэ талаар сайн мэдлэгтэй, үйлчилгээ үзүүлдэг болж хүмүүжжээ.
Жуулчин тээврээс фургон машиныг ойрын хэдэн жилдээ шахаж гаргаж чадахгүй биз дээ. Ганцхан Монгол энэ машиныг ашиглаад байгаа юм уу гэвэл үгүй. ОХУ, Казахстан, Киргизстан гээд уулархаг, зам харгуй муутай улс орнуудын жуулчин тээвэрт ашиглагдаж л байгаа тээврийн хэрэгсэл. Харин бид энэ машинаа сайхан тордоод цааш нь ашиглаж л байя. Дараагийн үе нь цагаа болохоор гараад л ирнэ. Энэ машины жуулчин тээвэрт оруулсан хувь нэмэр өнгөрсөнд, одоо, ирээдүйд их байх болно.
Фургон машиндаа зориулаад нэг сувенир гаргачихвал жуулчид их авна даа. Монголын онцлогт тээврийн хэрэгсэл нь фургон гээд. Гадныхан өөрсдийн өргөн ашигладаг тээрийн хэрэгслийн сувенирийг гаргаад жуулчинд зардаг л юм байна лээ. Тайландад явж байхад түк түк гээд гурван дугуйтын сувенир их байхаас гадна аяллын нэвтрүүлэг, сурталчилгаандаа өргөн ашигладаг.
Гадны жуулчид фургоныг худалдаж авъя гэдэг санал ч их тавьдаг. Таалагддаг, монголын замын нөхцлийг хэрхэн туулж байгааг хараад биширдэг. Шинэ фургон чинь ямар үнэтэй билээ дунджаар 30 сая орчим байх шүү. Жуулчид ч фургонд сууж аялах сонирхол ихтэй байдаг тул аялалдаа энэ машиныг захиалах нь элбэг. Тиймээс заавал шахаж гаргах, солих гэхийн оронд машинд тавих шаарлагаа өндөржүүлээд цаашид ашиглах нь зүйтэй.
1 сэтгэгдэл:
NICE
Post a Comment